Nog 10 dagen - Reisverslag uit Nederweert, Nederland van Lianne Smolenaers - WaarBenJij.nu Nog 10 dagen - Reisverslag uit Nederweert, Nederland van Lianne Smolenaers - WaarBenJij.nu

Nog 10 dagen

Door: Lianne Smolenaers

Blijf op de hoogte en volg Lianne

29 Januari 2016 | Nederland, Nederweert

De tijd vliegt, nog maar 10 dagen en dan is het zo ver: ........ 5 maanden Suriname!!!

Even geleden kreeg ik bericht dat mijn stage niet door zou gaan. Dat was een grote teleurstelling voor mij. Dit zou betekenen dat ik in 3 weken nog een nieuwe stageplek zou moeten zoeken in Suriname. Gelukkig kreeg ik vorige week te horen dat ik toch stage kan komen lopen op het MOB (Medisch Opvoedkundig Bureau). Jippie :) Hier was ik erg blij mee.
Dit is een hulpverleningsorganisatie voor kinderen van wie een optimale ontwikkeling bedreigd wordt.

Vorige week heb ik in Amsterdam mijn visum opgehaald, dus nu is alles geregeld.

Mijn koffer is ook al van de zolder gehaald. Nu nog de moeilijke keuze maken tussen de kleren die ik meeneem. En nog afscheid nemen van iedereen en dan ben ik er klaar voor....... Suriname tot over 10 dagen!

De spanningen beginnen nu te komen, maar ik heb er heel veel zin in!

Ik ben van plan om regelmatig een reisverhaal te schrijven op deze site (LianneSmolenaers.waarbenjij.nu) zodat jullie mijn belevingen kunnen volgen.

  • 08 Februari 2016 - 14:26

    Ans Smolenaers:

    Ja, het begin is gemaakt Lianne! Frans, Ilona, Stefan en ik hebben Lianne vanmorgen uitgezwaaid op Schiphol. Daar ging ze dan tussen al die mensen, alleen de wijde wereld in. En nu wachten op het telefoontje dat ze in Paramaribo aangekomen is.

  • 09 Februari 2016 - 16:33

    Wil Van Eijk:

    En ben je al gesetteld? Hoe is het weer daar? Hier is het knudde, regen,regen maar ik ben nog een beetje ziekjes [zou Bren zeggen] en dan heb je geen last van de regen.
    En je weet zie je de zon denk dan aan................................... GROETJESSSSSSSSSSSSSSSS

  • 09 Februari 2016 - 16:57

    Lianne Smolenaers:

    Hier heeft het ook al verschillende keren heel hard geregend, maar dat is dan maar voor even. Het blijft evengoed lekker warm. Wij lopen hier rond in een korte broek en een hemdje

  • 13 Februari 2016 - 20:12

    Lenie Smolenaers-Steijvers:

    Hallo Lianne ,
    Ik had een berichtje aan je toegestuurd via antwoorden. Ik sprak vanmorgen jullie mam ( ik had nl. een bericht ontvangen van "waar ben jij.nu " dat ik iets niet goed had gedaan ) en ben er eens goed voor gaan zitten hoe deze site werkt. Ik hoop dat je nu mijn bericht ontvangt.
    En......... ben je al een beetje gewend aan de temperatuur en ben je goed uitgerust van de reis. Je hebt een mooi "huisje" . Maak er samen iets gezelligs van. Gaat het goed met de meiden en ben je al met de stage begonnen ? Of ....... leef je nog in een roes door de vele indrukken die je opdoet. Het is niet niks om voor het eerst, alleen op reis te gaan voor 5 maanden. Maar niet getreurd, over enkele weken komen Linda, Ruud en Frank op bezoek. De jongens hebben vandaag de ramen geplaatst. Het geeft al een heel ander beeld aan de aanbouw. Ik hoop dat ik alles klaar heb wanneer je terug komt in juni. Geniet van de mooie en leerzame tijd in Suriname. ( PS. Toch nog wat verkeerd gedaan. Ik heb per abuis deze tekst geplaatst als reactie op het bericht van 29-01 i.p.v. 9-2 )
    Groetjes, tante Lenie

  • 13 Februari 2016 - 21:54

    Lianne Smolenaers:

    Hoi tante Lenie,

    Haha ik heb je berichtje ontvangen.
    Alles gaat rustig aan hier. Zo werkt dat in Suriname.
    Ik ben nu van mijn jetlag af en ik ben al een beetje gesetteld. Het is erg lekker weer hier, precies warm genoeg. Op het moment zit ik op het balkon in de zon (we werden net op de fiets uitgelachen dat we zo wit waren). Ons huis voelt ook al als 'thuis'. Vandaag is de poetsvrouw geweest, dus het ziet er weer netjes uit. Het is een hele leuke groep waar ik mee samen woon. Maandag beginnen we met stage. Vanmiddag zijn we met z'n drieën naar onze stageplek gefietst om te kijken waar het ligt en hoe ver het fietsen is. Het is ongeveer 20 minuten fietsen en we hebben het makkelijk gevonden (zonder kaart).
    Deze week vieren we nog vakantie, dus we zijn ook bijna iedere avond geweest uiteten en vanavond gaan we voor de tweede keer op stap.

    Sommige dingen zijn wel nog erg wennen. Het verkeer bijvoorbeeld rijdt hier links en je moet hier gewoon voorrang nemen, er zijn niet echt regels volgensmij. Ook is het wennen dat er veel naar ons getoeterd wordt en naar ons geroepen wordt. Wij vallen hier wel op als Nederlandse stagiaires.
    Verder zijn de mensen hier erg aardig.

    Ik kijk er wel naar uit dat Frank, Ruud en Linda komen.

    Succes met de verbouwing!

    Groetjes vanuit Paramaribo

  • 13 Februari 2016 - 22:24

    Elisabeth:

    Hallo Lianne,

    Ik ben wel wat laat met mijn reactie, maar ik lees in ieder geval dat jullie al veel lol hebben.
    Kan ook niet anders, als witte Nederlanders op een fiets!!!
    Links rijden, het is toch een kolonie van nederland en niet van engeland?
    zoek dat maar eens uit!!!
    We hebben elkaar niet in de lucht ontmoet, volgens mij.
    Ik heb ook een paar heerlijke dagen gehad in de zon.
    wat eten jullie daar?
    ook specifieke gerechten van Suriname.
    vertel eens.....
    Ik wens je nog een hele mooie tijd toe in het zonnige, natte?? suriname.
    en lees zeker de verslagen !!!
    Of ik iedere keer een reactie geef??? hmm. ligt eraan.

    Lieve groetjes tante els


  • 13 Februari 2016 - 23:22

    Lianne Smolenaers:

    Hee tante Els,

    Leuk dat je mijn verhalen leest!

    Suriname is vroeger eerst een kolonie geweest van Engeland en daarom rijden ze linkst. Toen we van het vliegveld naar huis werden gebracht, mocht een jongen voorin zitten. Hij stapte dus aan de rechterkant in, maar toen kwam hij achter het stuur terecht hahaha.

    We hebben nog niet echt Surinaams gegeten, we moeten nog ontdekken waar dit kan. Een paar dagen geleden waren we in de winkel opzoek naar een bbq, maar die konden we niet vinden. Toen gingen we maar in een restaurantje eten en daar hadden ze een soort van bbq/gril midden op de tafel. Dat was echt super toevallig.

    Vandaag heeft het niet geregend en de temperatuur is echt perfect.

    Groetjesss

Tags: MOB, Suriname, Stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Ik ben Lianne Smolenaers, 19 jaar, en studeer pedagogiek op de Fontys Hogeschool in Sittard. Momenteel zit ik in het derde schooljaar van mijn opleiding. Van 9 februari 2016 t/m 28 juni 2016 ga ik naar Suriname om stage te lopen op het Medisch Opvoedkundig Bureau. Ik heb er erg veel zin in!

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 13474

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Juni 2016

Stage in Suriname

Landen bezocht: