Braamspunt 08-04-2016 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Smolenaers - WaarBenJij.nu Braamspunt 08-04-2016 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lianne Smolenaers - WaarBenJij.nu

Braamspunt 08-04-2016

Door: Lianne Smolenaers

Blijf op de hoogte en volg Lianne

10 April 2016 | Suriname, Paramaribo

Vorige week donderdag heb ik samen met 4 huisgenootjes meegedaan met de wandelmars in Paramaribo. Ik dacht dat het net zo zou zijn als de wandelvierdaagse in Nederland, maar dat was het totaal niet. Het was een Surinaamse carnavalsoptocht van 13 kilometer. Ik ben heel erg blij dat ik toch 1 dagje meegelopen heb. Er liepen verschillende groepen mee die erg mooi gekleed waren. Ze maakte zelf muziek, zongen en dansten. Wij hebben als individuele lopers meegelopen. We gingen natuurlijk sneller dan de groepen, dus zijn alle groepen voorbij gelopen. Er stonden veel mensen langs de kant te kijken en de sfeer was erg gezellig.

Woensdagavond hadden we zin om al onze agressie eruit te gooien dus zijn we gaan kickboksen. Het was vermoeiend en heeft ons spierpijn opgeleverd, maar het was leuk om een keer te doen.

Vrijdag zijn we weer op trip geweest. Rond 3 uur vertrokken we naar Braamspunt. We hebben lekker gevaren op de Atlantische Oceaan en hebben ook nog eens dolfijnen gespot. Op de punt van de boot genoot ik van het water dat tegen mijn benen aan spetterde. Ik had niet verwacht dat we veel dolfijnen zouden zien, ik vond het al leuk om te varen. Ineens riep iedereen ‘ja ik zien er een, kijk daar’. Dus ging iedereen opzoek naar dolfijnen. Ik werd gefrustreerd als ik ze dan niet kon vinden, maar uiteindelijk hebben we er nog best veel gezien. Toen we aankwamen op Braamspunt hebben we op het mooie strand genoten van de zonsondergang. Daarna hebben we nog naar de sterren gekeken en zijn we opzoek gegaan naar zeeschildpadden. We hebben er één gezien. Het was een grote schildpad die bezig was met eitjes leggen. Toen hij klaar was ging hij de kuil weer dichtgraven. Hij ging zo hard te keer dat wij allemaal zand is ons gezicht kregen. Volgensmij betekende dit dat we weg moesten gaan haha. Het was een super leuke dag. Alleen was de wc wat minder, het was een hutje die in het water stond en aan een kant helemaal open was. Ik moest plassen op planken met een gat in het midden. Super vies, Maar verder was het een heeeele mooie dag.

Nu heb ik 2 weekjes vakantie, want morgen is het zover…. pap en mam komen me opzoeken in Suriname. De excursies zijn al geboekt en ik heb er erg veel zin in!

  • 10 April 2016 - 21:17

    Pap:

    Fijn om te horen dat je het er naar je zin hebt,
    ik ben heel benieuwd morgen hoe het daar is.

    Tot morgen,
    Pap.

  • 10 April 2016 - 22:17

    Frank:

    Hoi lianne. Leuk om te horen dat je nog veel plezier hebt. Ik wens jou, je pap en mam heel veel vakantie plezier toe de komende weken. Hier in Nederland word het ook weer een beetje lente en temperaturen van rond de 18 graden. Bij tante lenie zijn gisteren de tegels gelegd. Morgen komt de voeger en eind volgende week de stukadoor. Nog veel plezier samen en de groetjes aan je huisgenootjes, Frank

  • 11 April 2016 - 07:41

    Kim:

    Ha Lianne,

    Wat leuk om via deze site op de hoogte te blijven van je ervaringen. Zowel op het gebied van stage als vrije tijd heb ik bijzondere belevenissen gelezen. Heel bijzonder!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    En nu twee weken echt vakantie! Geniet van alle mooie momenten samen met je pap en mam.

    Veel groetjes, ook van Harm, Kim

  • 16 April 2016 - 22:51

    Marjo:

    Hoi Lianne, Zo'n vaartocht lijkt me ook geweldig. En als je dan ook nog dolfijnen ziet is dat heel bijzonder. Geniet van de vakantie en de uitstapjes/excursies met pap en mam. Laat ze maar eens wat van Suriname zien! Veel plezier.

    Groetjes,
    Marjo

  • 16 April 2016 - 23:14

    Lianne Smolenaers:

    Hoi Marjo,

    Ik geniet er zeker van. Ik vind het leuk dat ik ze nu vanalles kan laten zien hier. Nu hebben ze ook een beeld bij mijn verhalen.

  • 21 April 2016 - 22:16

    Wil Van Eijk:

    Ik zie geen nieuws meer na 10 april of heb je geen tijd nu pap en mam er zijn??
    Misschien ligt het aan mij.
    groetjesssssssssssssss van de SCHANS.
    .

  • 21 April 2016 - 22:21

    Lianne Smolenaers:

    Hoi tante Willy en ome Ton,

    Ik heb een erg leuke week gehad met pap en mam. Heb ze vanmiddag helaas weer moeten uitzwaaien en nu vertrekt het vliegtuig bijna.
    We hebben veel gedaan en daarom heb ik dus nog geen tijd gehad om een nieuw verhaal te schrijven. Nu ben ik weer met school bezig omdat ik morgen een beoordelingsgesprek heb met mijn stagebegeleidster en stagedocent. In het weekend heb ik misschien weer tijd voor een verhaal.

    Groetjes vanuit Paramaribo!

Tags: Braamspunt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Ik ben Lianne Smolenaers, 19 jaar, en studeer pedagogiek op de Fontys Hogeschool in Sittard. Momenteel zit ik in het derde schooljaar van mijn opleiding. Van 9 februari 2016 t/m 28 juni 2016 ga ik naar Suriname om stage te lopen op het Medisch Opvoedkundig Bureau. Ik heb er erg veel zin in!

Actief sinds 10 Jan. 2016
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 13441

Voorgaande reizen:

09 Februari 2016 - 28 Juni 2016

Stage in Suriname

Landen bezocht: